
Στο σχολείο μας, πιστεύουμε ότι η τέχνη μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την κατανόηση της ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Φέτος, μέσα από την εικαστική δημιουργία, την μελέτη των έργων των σπουδαίων ζωγράφων που απεικόνισαν πρόσωπα και στιγμές του αγώνα, το χορό, τη λογοτεχνία και το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τα στοιχεία της ελληνικής παράδοσης του 1821 και να ανακαλύψουν τις έννοιες που συνδέονται με την Ελληνική Επανάσταση.
Με αφετηρία τα έργα τέχνης, τα παιδιά αναγνώρισαν και αποτύπωσαν συμβολικά τα γεγονότα του 1821, τα ηρωικά πρόσωπα και τα σύμβολα που σημάδεψαν την ιστορία μας. Γνώρισαν τους μεγάλους ζωγράφους (Γύζη, Λύτρα, Βρυζάκη, Θεόφιλο κ.α.) και αναγνώρισαν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο έκφρασης του κάθε καλλιτέχνη.
Μέσα από την εικαστική έκφραση, δημιούργησαν ζωγραφιές και κατασκευές που απεικονίζουν τα πολιτιστικά μας στοιχεία, τις σημαίες, και τις φιγούρες των ηρώων μας, κατανοώντας έτσι τη σημασία αυτών των στοιχείων ως μέρος της εθνικής μας ταυτότητας.
Ο χορός, η μουσική και τα παραδοσιακά τραγούδια, αποτέλεσε έναν ακόμα τρόπο ώστε τα παιδιά να βιώσουν το κλίμα της επαναστατικής εποχής Μαθαίνοντας παραδοσιακούς χορούς και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που περιλάμβαναν ρυθμό και κίνηση, τα παιδιά ένιωσαν τη σύνδεση με το παρελθόν και την επιθυμία να διατηρήσουν ζωντανές τις παραδόσεις μας.
Η θεατρική έκφραση και το θεατρικό παιχνίδι στάθηκαν ως το πιο δυναμικό μέσο για την κατανόηση των συναισθημάτων και των δυσκολιών των ανθρώπων που συμμετείχαν στην Επανάσταση του 1821. Μέσα από δραματοποιήσεις ιστορικών γεγονότων και ρόλων, τα παιδιά μπόρεσαν να εξερευνήσουν την έννοια της ελευθερίας, της θυσίας και του αγώνα για την ανεξαρτησία με έναν τρόπο που συνδυάζει τη μάθηση με τη δημιουργική έκφραση.
Αυτή η διαθεματική προσέγγιση των γεγονότων του 1821 μέσω της τέχνης, βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την ιστορική σημασία της Επανάστασης, να αναγνωρίσουν τις αξίες του αγώνα για ελευθερία και να εκφράσουν τη δική τους αντίληψη για την παράδοση και τον πολιτισμό μας. Η διαδικασία αυτή δεν είναι μόνο μια εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά και μια ευκαιρία για τα παιδιά να συνδεθούν συναισθηματικά με την ιστορία και τις παραδόσεις μας, διασφαλίζοντας ότι θα τις μεταφέρουν στην επόμενη γενιά.