
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Δημιουργώ και Καινοτομώ» και με άξονα την υποθεματική STEM, το τμήμα μας υλοποίησε τη φετινή σχολική χρονιά το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Τον καιρό κοιτάζω, παιχνίδια σχεδιάζω». Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να παρατηρούν φαινόμενα, να επεξεργάζονται δεδομένα, να επιλύουν προβλήματα και, τελικά, να σχεδιάσουν τα δικά τους πρωτότυπα παιχνίδια με έμπνευση από τον καιρό. Στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε τη φαντασία, τη συνεργασία και την αναλυτική σκέψη, δίνοντας έμφαση στη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Τα παιδιά μας έγιναν μικροί εξερευνητές του κόσμου των επιτραπέζιων παιχνιδιών! Μας είπαν πως για να παίξουμε ένα επιτραπέζιο χρειαζόμαστε παίκτες για να έχουμε παρέα, κανόνες για να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε, χρόνο για να παίξουμε χωρίς βιασύνη, ένα τραπέζι για να τα απλώσουμε όλα, ζάρι για να προχωράμε και κάρτες για να κάνει το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό. Ανακάλυψαν πως κάθε παιχνίδι έχει τα δικά του “μυστικά” και πως παίζοντας όλοι μαζί, περνάμε πιο όμορφα!
Στη συνέχεια, τα παιδιά γνώρισαν και έπαιξαν την τρίλιζα, ένα διασκεδαστικό επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής! Έμαθαν τους βασικούς κανόνες και έπαιξαν με ενθουσιασμό με τους φίλους τους, προσπαθώντας να σχηματίσουν τριάδες και να κερδίσουν. Μέσα από τη συνεργασία και τη φαντασία τους, αποφάσισαν να δημιουργήσουμε τη δική μας τρίλιζα με θέμα τον καιρό! Αντί για τα κλασικά σύμβολα Χ και Ο, τα παιδιά πρότειναν να χρησιμοποιήσουμε μια χιονονιφάδα και μια σταγόνα, συνδέοντας το παιχνίδι με τα καιρικά φαινόμενα. Μαζί προσαρμόσαμε τους κανόνες, ώστε το παιχνίδι να παίζεται με τα νέα μας σύμβολα, δίνοντας του έναν μοναδικό, “καιρικό” χαρακτήρα!
Μία άλλη μέρα τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι ανέλαβε να δημιουργήσει τη δική του καρτέλα για ένα καινούργιο παιχνίδι μνήμης! Σχεδίασαν με φαντασία και χρώματα εικόνες με θέμα τις χρωματιστές βροχές, όπως μπλε, κόκκινες ή πολύχρωμες σταγόνες, και ετοίμασαν τις κάρτες τους. Όταν όλες οι καρτέλες ήταν έτοιμες, τις φωτοτυπήσαμε για να έχουμε δύο ίδιες εικόνες από κάθε ζευγάρι — όπως στο κλασικό παιχνίδι memory. Σιγά σιγά το παιχνίδι μας πήρε μορφή και τα παιδιά αποφάσισαν να το ονομάσουμε «Σταγονοmemory», αφού οι ήρωές του ήταν σταγόνες από πολύχρωμες βροχές!
Και επειδή τα παιδιά είχαν τόσες ιδέες μέσα στο μυαλουδάκι τους, σκέφτηκαν στο εργαστήριο μας να φτιάξουν κι ένα καινούργιο παιχνίδι με σταγόνες και σύννεφα! Το ονόμασαν «Σταγονοσύννεφο» και άρχισαν να το δημιουργούν. Στο κέντρο ενός μεγάλου χαρτονιού χρωμάτισαν ένα σύννεφο και το γέμισαν με πολλές σταγόνες που έφτιαξαν με τα χεράκια τους. Σε δύο γωνιές χρωμάτισαν κι από ένα μικρό συννεφάκι – ένα για κάθε παίκτη. Κάθε παιδί ρίχνει με ενθουσιασμό το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό, παίρνει τόσες σταγόνες από το μεγάλο σύννεφο και τις βάζει στο δικό του. Το παιχνίδι συνεχίζεται με γέλια και χαρά, μέχρι να μαζέψει κάποιος τις περισσότερες σταγόνες και να γίνει ο νικητής του ουρανού! Ένα παιχνίδι που τα παιδιά επινόησαν μόνα τους, με φαντασία, συνεργασία και πολύ πολύ χρώμα!
Όταν όλα τα παιχνίδια ήταν έτοιμα, τα παιδιά αποφάσισαν να τα φυλάξουν με φροντίδα για να τα παίζουν ξανά και ξανά! Τοποθέτησαν κάθε παιχνίδι σε ξεχωριστό φάκελο και στόλισαν τους φακέλους με ζωγραφιές, χρώματα και φαντασία. Οι φάκελοι γέμισαν χαρά και προσωπικότητα, όπως και τα ίδια τα παιδιά που ένιωσαν περήφανα για τις δημιουργίες τους!
Με το τέλος του προγράμματος, τα ίδια τα παιδιά παρουσίασαν με το μοναδικό τους τρόπο τα παιχνίδια που δημιούργησαν στους γονείς τους. Παράλληλα έπαιξαν και μία παρτίδα Τρίλιζα, αφού πρώτα εξήγησαν τους κανόνες από τα παιχνίδια τους. Τη συγκεκριμένη μέρα παρουσιάστηκε από τα ίδια τα παιδιά το πρόγραμμα από το δίκτυο «Κλικ, Προστάτευσε το» με τίτλο «Το δέντρο της Καρδιάς» το οποίο υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς. Περάσαμε υπέροχα!