Τα παιδιά κατακτούν τις έννοιες του χώρου (π.χ μπροστά, πίσω, ανάμεσα κλπ) μέσα από ποικίλα ψυχοκινητικά παιχνίδια. Το παιχνίδι είναι η πρώτη πηγή μάθησης. Στην αρχή, τα παιδιά κατανοούν το χώρο σε σχέση με τον εαυτό τους και στη συνέχεια σε σχέση με τα υπόλοιπα αντικείμενα. Για το λόγο αυτό, άλλοτε γινόμαστε ακροβάτες που ακροβατούμε πάνω σε ένα τεντωμένο χάρτινο σχοινί που έχουμε ζωγραφίσει οι ίδιοι και άλλες φορές περνάμε μέσα από τούνελ. Συχνά χωριζόμαστε σε ομάδες (π.χ γουρουνάκια και λυκάκια) και προσπαθούμε να μαζέψουμε τις περισσότερες μπάλες για την ομάδα μας. Δε μας ενδιαφέρει ποιος θα είναι ο νικητής. Μας ενδιαφέρει να χαρούμε και να μάθουμε.
Ταυτόχρονα, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα ( EU Code WeeK), πήραμε μέρος συμμετέχοντας με μία δραστηριότητα σε μία ομάδα σχολείων που είχε σχέση με ρομποτική. Η ρομποτική συνδέεται άμεσα με τις χωρικές σχέσεις. Μία μελισσούλα με όνομα Bee Bot ήρθε αυτήν την εβδομάδα στην παρέα μας. Μάθαμε ότι η λέξη bee σημαίνει μέλισσα στα αγγλικά, ενώ το Bot βγαίνει από τη λέξη Robot. Μπορεί να μην έχουμε ρομποτάκι στο σχολείο μας, αλλά κατανοήσαμε ακριβώς τις οδηγίες που αφορούν το χώρο (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) μέσα από ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή. Η μελισσούλα έχει γενέθλια και προσπαθεί να φτάσει στην τούρτα της. Τα κατάφερε με τη δική μας καθοδήγηση. Και εμείς καταφέραμε να γράψουμε τον κώδικα με τις οδηγίες…
Εσείς, άραγε, μπορείτε να φτάσετε στην τούρτα με τις οδηγίες μας;