Με αφορμή τον πίνακα «Πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα» του Βινσεντ Βαν Γκογκ, τα παιδιά παρατήρησαν τα ζεστά χρώματα του φθινοπώρου, αναγνώρισαν τις γραμμές και τα σχήματα που κρύβονται μέσα στο έργο και δημιούργησαν τις δικές τους φθινοπωρινές συνθέσεις.

Τα σχήματα «ζωντάνεψαν» και έγιναν αφορμή για περαιτέρω διερευνήσεις, δημιουργία και φαντασία. Οι μικροί μας μαθητές μεταμορφώθηκαν σε μικρούς Μοντριάν, ανακαλύπτοντας πώς τα τετράγωνα και τα ορθογώνια μπορούν να δημιουργήσουν εντυπωσιακές συνθέσεις. Διαβάσαμε επίσης το παραμύθι του Έλμερ, παρατηρήσαμε τα πολύχρωμα τετράγωνά του και μιλήσαμε για την ομορφιά της διαφορετικότητας.

Εμπνευσμένοι από τα έργα των καλλιτεχνών, φτιάξαμε όλοι μαζί –με τον δικό μας μοναδικό τρόπο– τον πίνακα «Κάστρο και Ήλιος» του Πωλ Κλε, χρησιμοποιώντας σχήματα για να δώσουμε μορφή σε πόλεις, κάστρα και φωτεινούς ήλιους. Αφού παίξαμε και πειραματιστήκαμε με το Τάνγκραμ, δημιουργήσαμε τη δική μας κατασκευή, συνδυάζοντας τα κομμάτια σε πρωτότυπες φιγούρες και σχέδια.
Μελετήσαμε τα έργα του Αλέξη Ακριθάκη, αναλύσαμε τα χρώματα , τα θέματα και τα μοτίβα που χρησιμοποιεί και παρατηρήσαμε τα έργα του με την τεχνική “τσίκι τσίκι“. Η λέξη «τσίκι-τσίκι» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον συγγραφέα Κώστα Ταχτσή για να περιγράψει τα έργα του καλλιτέχνη που δημιουργήθηκαν με επίμονες μικρές κουκίδες, κυκλάκια, γραμμές και καμπύλες που μοιάζουν μεταξύ τους αλλά δεν είναι ποτέ ακριβώς ίδια. Ο ίδιος ο ζωγράφος έλεγε έτσι τον τρόπο που ζωγράφιζε, γιατί το πενάκι του έκανε «τσίκι-τσίκι» πάνω στο χαρτί! Τα παιδιά μιμήθηκαν την τεχνική “τσίκι τσίκι” κι έφτιαξαν τις δικές τους βαλίτσες αναπαριστώντας τον πίνακα “Βαλίτσα σε βάρκα“.

Ήταν μια υπέροχη διαδρομή όπου η τέχνη, το παιχνίδι και η γνώση έγιναν ένα — και τα παιδιά απόλαυσαν κάθε στιγμή! 🌈🎨
