Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down και Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: Δύο Ημέρες, Ένα Μήνυμα Αποδοχής

Η Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου και αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με το σύνδρομο αυτό, το οποίο προκύπτει από την παρουσία ενός επιπλέον χρωμοσώματος 21. Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής (21/3) δεν είναι τυχαία, καθώς συμβολίζει την τριπλή παρουσία του 21ου χρωμοσώματος. Στόχος της ημέρας είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων και των ταλέντων των ατόμων με σύνδρομο Down, η ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης και η καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων. Μέσα από  εκπαιδευτικές δράσεις, βιβλία και βίντεο  μεταδόθηκε το μήνυμα της αποδοχής, της αγάπης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Μέσα από την ιστορία του Θωμά (από το βιβλίο “ο… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, Τμήμα 1-Τμ.Ένταξης

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.  Τα παιδικά βιβλία, μέσα από τις ιστορίες τους, αναπτύσσουν τη φαντασία, ενισχύουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και καλλιεργούν τις ηθικές αξίες. Οι μικροί αναγνώστες, διαβάζοντας ή ακούγοντας τις περιπέτειες αγαπημένων ηρώων, μαθαίνουν να κατανοούν τον κόσμο γύρω τους, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ενθαρρύνονται να ονειρεύονται και να εξερευνούν νέους κόσμους. Τα παιδικά βιβλία είναι, επίσης, το ιδανικό εργαλείο για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα της κριτικής σκέψης, την ενσυναίσθηση, και τη δημιουργικότητα. Κάθε βιβλίο προσφέρει ένα πολύτιμο μάθημα ζωής, ανεξαρτήτως της ιστορίας που διηγείται. Ειδικά στην πρώιμη… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Οι μικροί Ταπερίστας στην Ημέρα Δεκατιανού, Τμ.1-Τμ.Ένταξης

Την Τρίτη 18 Μαρτίου, οι μαθητές/τριες του Τμήματος 1 συμμετείχαν στην online διαδικτυακή εκδήλωση “Ημέρα Δεκατιανού” που διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρναίας, στα πλαίσια του Σχολικού Δικτύου “Ταπερίστας”. Τα νήπια παρουσίασαν διαδικτυακά τον “Ταχινούλη”, το πρωινό που επέλεξαν ύστερα από προτάσεις και συζητήσεις στην ολομέλεια του τμήματος και αποτελείται από υγιεινά, ντόπια και νόστιμα συστατικά. Ο “Ταχινούλης” είναι φτιαγμένος με ψωμί σικάλεως, ταχίνι και μέλι και συνοδεύεται με φρούτα, ξηρούς καρπούς και δροσερό νεράκι. Με τη δράση αυτή ολοκληρώνεται το ταξίδι μας στο δεκατιανό που ετοιμάζεται στο σπίτι. Τα παιδιά έμαθαν να επιλέγουν για το πρωινό τους συστατικά με γνώμονα τη βιώσιμη διατροφή για να είναι υγιή και να… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Ομιλία-Συζήτηση “Μεγαλώνοντας Υπεύθυνα και Ανεξάρτητα παιδιά” Ο ρόλος μας ως Γονείς

Τη Δευτέρα 31/3/2025, ώρα 6 το απόγευμα, διοργανώνεται ομιλία-συζήτηση με την κ. Ευτέρπη (Πέπη) Κολλαρά με θέμα: “Μεγαλώνοντας Υπεύθυνα και Ανεξάρτητα παιδιά” Ο ρόλος μας ως γονείς. Η κ.Κολαρά Πέπη, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ, απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής του Freie University of Berlin και του Humboldt University of Berlin (Γερμανία) καθώς και απόφοιτος μεταπτυχιακού προγράμματος από το Loyola University in New Orleans (ΗΠΑ). Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ επί σειρά ετών, δίδαξε σε Σχολές Γονέων διαφόρων Δήμων, συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια στα οποία παρουσίασε θέματα της ειδικότητάς της  κι έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά που αφορούν… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Απονομή ετικέτας eTwinning School στο 63ο Νηπ. Θεσσαλονίκης

Το νηπιαγωγείο μας τιμήθηκε με την ετικέτα eTwinning School 2025-2026. Συγχαρητήρια σε όλες τις νηπιαγωγούς για την μεταξύ τους  καλή συνεργασία και τα προγράμματα που υλοποιούν. “Συγχαρητήρια! το ” Το 63ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης ” βραβεύτηκε με το eTwinning School Label 2025-2026. Αυτό είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα της ομάδας eTwinning στο σχολείο σας! Η επίσημη ανακοίνωση θα δημοσιευτεί σύντομα στην Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα των Σχολείων και σε άλλα κανάλια ειδήσεων του eTwinning και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περήφανα την ετικέτα σχολείου eTwinning στον ιστότοπο του σχολείου σας.  Σύντομα, ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξής σας θα σας στείλει ένα πακέτο που περιέχει κάποιο υλικό eTwinning και φυσικά την πλακέτα του Σχολείου… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Δράσεις ευαισθητοποίησης για τον Ενδοσχολικό εκφοβισμό, Τμ.1-Τμ.Ένταξης

Ως Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός (Ε.ΒΙ.Ε.) ορίζεται “κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία” (Άρθρο 4 του Ν. 5029/2023). Ο εκφοβισμός και η βία μεταξύ των μαθητών στο σχολείο συνιστούν επιθετική συμπεριφορά με σοβαρές συνέπειες για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς και για τη διαδικασία μάθησης.  Κάθε, όμως, επιθετική συμπεριφορά δεν αποτελεί εκφοβισμό. Ο εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από: α) πρόθεση για καταπίεση άλλου ατόμου χωρίς να υπάρχει εμφανή αιτία, β) τακτική επανάληψη της επιθετικής συμπεριφοράς τουλάχιστον για ένα μήνα, γ) ανισορροπία δύναμης  δ) αίσθημα ευχαρίστησης του ατόμου που εκφοβίζει… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Εργαστηρίου δεξιοτήτων ” STEM από τη Γη στο Διάστημα” Τμ.1-Τμ.Ένταξης

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων ” STEM από τη Γη στο Διάστημα”, οι μικροί μας επιστήμονες, σε συνεργασία με τους γονείς τους, συμμετείχαν σε μια συναρπαστική και δημιουργική πρόκληση. Ακολουθώντας την πρόσκληση που έλαβαν από το νηπιαγωγείο, οι γονείς και τα παιδιά εργάστηκαν από κοινού για να δημιουργήσουν πρωτότυπες κατασκευές που σχετίζονται με το διάστημα, χρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τη σκέψη τους και να εξασκήσουν δεξιότητες επιστημονικής σκέψης (STEM), όπως η αναγνώριση μορφών, η κατανόηση απλών φυσικών νόμων και η συνεργασία. Οι κατασκευές που δημιουργήθηκαν περιλάμβαναν διαστημικές διαστημόπλοια, πλανήτες, αστερισμούς και άλλα φανταστικά έργα που πήραν ζωή από καθημερινά… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Σχέδιο Δράσης Prow: Γονείς στο νηπιαγωγείο για τη θετική ενίσχυση των σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά.

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης Prow, που στόχο έχει την ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς των παιδιών και την ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ τους, δημιουργούμε ευκαιρίες για αλληλεπίδραση και συνεργασία με τους γονείς. Οι γονείς οργανώθηκαν σε ζευγάρια και έρχονται μαζί στο νηπιαγωγείο,  παρουσιάζουν τα παιδιά τους στους/στις συμμαθητές/τριες τους και απαντούν στις ερωτήσεις των μικρών δημοσιογράφων, οι οποίοι εκφράζουν την περιέργειά τους με χαρά και ενθουσιασμό. Οι γονείς συμμετέχουν επίσης σε ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές δράσεις που οργάνωσαν για όλα τα παιδιά, ενισχύοντας έτσι την ομαδικότητα, την αλληλοεκτίμηση και τη συνεργασία. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες, τα παιδιά ενδυναμώνουν τις σχέσεις τους, αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και νιώθουν πιο συνδεδεμένα με την… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Ο Αρκτούρος στο νηπιαγωγείο μας

Σήμερα, είχαμε την τύχη να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Φιλαρέτη Τσουμάκα,  μέλος του Αρκτούρου, η οποία ήρθε για να παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την καφέ αρκούδα. Και τι χαρά που βρήκε ένα παιδί να φοράει μπλούζα με το σήμα του Αρκτούρου, όπως φορο΄ύσε και η ίδια. Τα παιδιά, γεμάτα ενθουσιασμό και περιέργεια, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη ζωή αυτού του εντυπωσιακού ζώου. Η παρουσίαση περιλάμβανε ένα ενδιαφέρον βίντεο για τη ζωή της αρκούδας στο φυσικό της περιβάλλον, τις συνήθειες, τη διατροφή της, αλλά και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει. Τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δραματοποίηση, όπου μιμήθηκαν τις κινήσεις και τις ήχους της αρκούδας.… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Απόκριες στο Τμήμα 1

Με αφορμή την αποκριάτικη περίοδο, οι δραστηριότητές μας στο νηπιαγωγείο είχαν πολλές εκπλήξεις και δημιουργικές προσεγγίσεις. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του υπέροχου βιβλίου της Ζωρζ Σαρή, “Ο Αρλεκίνος”, το οποίο μας προσέφερε πολλά όμορφα μηνύματα “…Ο Αρλεκίνος και η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή… Ένα αγόρι φτωχό, που πιστεύει πως δεν μπορεί να συμμετέχει στο γλέντι της Αποκριάς, μόνο να κοιτάζει από μακριά τους άλλους με τις φανταχτερές και πλούσιες στολές τους να διασκεδάζουν. Όμως πίσω του στέκει η μητέρα του. Η αγάπη και η έννοια της για τον γιό της, άγρυπνοι φρουροί, θα διώξουν μακριά του τη στενοχώρια. Το μαγικό μπαούλο ανοίγει, τα… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης