Το απόγευμα της Δευτέρας 3 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου το 2ο βιωματικό εργαστήριο με τους γονείς. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο συμμετείχαν και γονείς που δεν είχαν παραβρεθεί στο προηγούμενο. Αφού έγινε το ανάλογο καλωσόρισμα και είπαμε τα ονόματα μας, λέγοντας ένα χαρακτηριστικό ο καθένας για τον εαυτό μας, στη συνέχεια εξηγήσαμε ότι ο στόχος των βιωματικών δραστηριοτήτων του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν να καλλιεργηθεί η επικοινωνία και να αναδειχθεί η δυναμική της δράσης και της αντίδρασης. Ξεκινήσαμε με το παιχνίδι “Τα μπαλόνια της επικοινωνίας”, όπου οι συμμετέχοντες -χωρισμένοι σε ομάδες- συζήτησαν για ένα θέμα που τους ανατέθηκε (π.χ Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχει ένας καλός γονιός), προσπαθώντας να κρατήσουν ΄το μπαλόνι της ομάδας τους στον αέρα -μόνο με τα χέρια- χωρίς να πέσει. Στο τέλος της δραστηριότητας συζητήσαμε κατά πόσο ήταν δύσκολο να συνδυάσουν τη δράση με τη επικοινωνία.

 

Συνεχίσαμε τις δράσεις μας παίζοντας ένα άλλο παιχνίδι και συγκεκριμένα “Το νήμα της Επικοινωνίας”, όπου κάποιος ξεκινάει πετώντας το κουβάρι ενός νήματος σε κάποιον άλλον, λέγοντας μία πρόταση που έχει σχέση με το τι νιώθει και επιθυμεί την ώρα που γυρνάει στο σπίτι του, έπειτα από μία κουραστική μέρα. Το συγκεκριμένο παιχνίδι μοιάζει με τον ιστό της αράχνης που παίζουμε με τα παιδιά. Διαπιστώνουμε ότι πολλοί μπορούμε να νιώθουμε το ίδιο και να έχουμε τα ίδια συναισθήματα είτε είναι θετικά είτε αρνητικά.

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες σχηματίζουν μικρές ομάδες και με  χρωματιστά χαρτιά Α4 και κολλητική ταινία καλούνται να συνεργαστούν για να φτιάξουν τη “Πυραμίδα της Εμπιστοσύνης” μέσα σε δέκα λεπτά. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τη διαδικασία της κατασκευής και η συζήτηση επικεντρώνεται στο πως επικοινώνησαν για να ολοκληρώσουν την αποστολή τους

.

Ακολούθησε η “Αλυσίδα της Αντίδρασης”, όπου οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες.Τα μέλη κάθε ομάδας λαμβάνουν ένα σενάριο δράσης, όπου  το συζητάνε και το παρουσιάζουν στις άλλες ομάδες. Καθώς θέλαμε να δούμε αν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις παρουσίασης, δώσαμε το ίδιο σενάριο ανά δύο ομάδες.Στη ουσία η δράση αφορά ένα παιχνίδι ρόλων, ώστε να κατανοήσουμε πως μία απόφαση ή μία πράξη επηρεάζει τους γύρω μας. Τα σενάρια ήταν τα εξής: α)Το παιδί σας έχει εμπλακεί σε καυγά με ένα άλλο παιδί στην παιδική χαρά για το ποιος θα παίξει πρώτος. Εσάς σας πειράζει, γιατί θεωρείτε  ότι φταίει το άλλο παιδί, του οποίου η μητέρα του δε δίνει σημασία στο γεγονός. β) Έφτασε η ώρα να πάρετε από το νηπιαγωγείο το παιδί σας, το οποίο σας δυσκολεύει, πέφτει κάτω και τσιρίζει, ενώ εσείς βιάζεστε, γιατί έχετε κι άλλες υποχρεώσεις. Πως αντιδράτε;  

Το εργαστήριο κλείνει γράφοντας ο καθένας στο ατομικό του σημειωματάριο μία πρόταση, μία λέξη, ένα συναίσθημα που ένιωσε για το συγκεκριμένο εργαστήριο.