Στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning “Guardians of water” στο οποίο συμμετέχει φέτος το Νηπιαγωγείο μας και με τα 2 τμήματα, μελετήσαμε με τα παιδιά τους τρόπους σωστής διαχείρισης του νερού, ώστε να διαφυλάξουμε τα αποθέματά του και να μη μας λείψει ποτέ! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους λόγους για τους οποίους το νερό του πλανήτη μας κινδυνεύει από την παρέμβαση του ανθρώπου, να προβληματιστούν, να ψάξουν και να καταγράψουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να γίνουμε όλοι οι φύλακες του νερού.

Διαβάσαμε το βιβλίο της Κατερίνας Λαλιώτη ¨Τί να κάνουμε τί , τί, το νερό για να σωθεί (εκδόσεις Διάπλους) και καταλάβαμε πως οι συνήθειες του σύγχρονου ανθρώπου έχουν θέσει το νερό σε κίνδυνο, αλλά και πως μαζί κινδυνεύουμε όλα τα πλάσματα της γης που εξαρτόμαστε από την ύπαρξή του. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως κάτι πρέπει να αλλάξει στη συμπεριφορά μας για να διαφυλάξουμε το νερό, τόσο την ποσότητά του, όσο και την ποιότητά του.  Χωριστήκαμε σε μικροομάδες, όπου συζητήσαμε, αποφασίσαμε και ζωγραφίσαμε τις προτάσεις μας. Στη συνέχεια τις παρουσιάσαμε στην παρεούλα μας.

 Ζωγραφίσαμε και μερικές λανθασμένες συνήθειες μας σε σχέση με την κατανάλωση του νερού που θα πρέπει να τις αλλάξουμε. Τα παιδιά με πολύ δημιουργικό τρόπο κατέγραψαν όλα όσα χρειάζεται να βελτιώσουμε!

 

Αποφασίσαμε να στείλουμε στα παιδιά της Ευρώπης ένα μήνυμα για τη μείωση της κατανάλωσης του νερού, ξεκινώντας από την καθημερινή μας ρουτίνα καθαριότητας, τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι. Οργανώσαμε τη φωτογράφιση και αποτυπώσαμε τις σωστές πρακτικές που θα βοηθήσουν στη μείωση της σπατάλης του νερού. Τοποθετήσαμε τις φωτογραφίες στον τοίχο του μπάνιου όπου πλενόμαστε, για να μην τις ξεχνάμε ποτέ! Με τις φωτογραφίες που βγάλαμε φτιάξαμε ένα μικρό βιντεάκι για να το στείλουμε στα υπόλοιπα παιδιά των ευρωπαϊκών νηπιαγωγείων που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα “Guardians of water” και να τους παρακινήσουμε να κάνουν το ίδιο προκειμένου το νερό να μη μας λείψει ποτέ!

Τέλος χρησιμοποιήσαμε εναλλακτική μορφή αξιολόγησης (θεατρικό παιχνίδι) για να διερευνήσουμε τις στάσεις των παιδιών απέναντι στο νερό μέσα από ένα χαλαρό και διασκεδαστικό εργαλείο.