Το νηπιαγωγείο, ως ένα δομημένο μαθησιακό περιβάλλον, δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν  σε επαφή με τους συνομηλίκους τους μέσα από τη μαθησιακή διαδικασία, να αλληλεπιδράσουν παίζοντας, να δημιουργήσουν σχέσεις και φιλίες.  Κατά τις πρώτες εβδομάδες του σχολείου οι παλιοί και νέοι συμμαθητές γνωρίζονται καλύτερα, φτιάχνουν παρέες, δουλεύουν ομαδικά και έρχονται πιο κοντά ο ένας στον άλλο.

Η διάδραση αυτή, αλλά και οι οργανωμένες δραστηριότητες της εβδομάδας που πέρασε, έδωσαν στα νήπια την ευκαιρία να αντιληφθούν πως κάθε ένα από τα παιδιά της τάξης μας είναι ξεχωριστό, με τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά, τις δικές του αναζητήσεις και προτιμήσεις, τις δικές του ικανότητες και ταλέντα. Παρακάτω θα δείτε μερικές από τις δραστηριότητές μας που εισάγουν τα νήπια στην έννοια της μοναδικότητας και της αποδοχής του διαφορετικού άλλου.

Παρατηρήσαμε πως ο καθένας μας έχει έναν μοναδικό τρόπο να ζωγραφίζει και να εκφράζεται μέσω της τέχνης, ακόμη και αν το θέμα των έργων μας είναι κοινό.

         Χορέψαμε παρέα με ένα μπαλόνι, ο καθένας με τον δικό του, προσωπικό τρόπο !

 

Καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά της εξωτερικής μας εμφάνισης και καταλήξαμε πως κανείς δεν είναι όμοιος με κανέναν άλλο, ούτε καν τα τριδυμάκια μας! Μαλλιά, μάτια, απόχρωση δέρματος, ύψος, φωνή! Πόσα χαρακτηριστικά μας κάνουν ξεχωριστούς!

Ανακαλύψαμε μέσα στο κουτί του θησαυρού πως ο καθένας μας αποτελεί κάτι μοναδικό στον κόσμο, που όμοιό του δεν υπάρχει πουθενά!

 

Η κυρία Νατάσα μας έπαιξε κουκλοθέατρο, τον μύθο του Αισώπου «το λιοντάρι και το ποντίκι». Είδαμε πως το κάθε πλάσμα, μικρό ή μεγάλο, δυνατό ή αδύναμο, έχει τη δική του ξεχωριστή αξία. Ο κάθε φίλος είναι πολύτιμος και μπορεί να μας βοηθήσει στις δύσκολες στιγμές μας!

Πόσο σημαντικό είναι να αντιλαμβανόμαστε και να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των άλλων! Η καλλιέργεια της στάσης αυτής μπορεί να ξεκινήσει από το Νηπιαγωγείο και μαζί θα κάνουμε την αρχή.